vrijdag, juli 21, 2006

Maandag 17 juli - topdag

Om kwart voor acht zijn de spullen gepakt en de flessen gevuld: op naar de Middellandse Zee!

Om half twaalf heb ik m'n eerste 100 kilometer er al op zitten.
 't Gaat goed, dus de gemiddelde snelheid moet wel boven 
de 25 kilometer per uur kunnen blijven. 's Middags in de hitte valt dat toch wel
 wat tegen, maar ook met 20 kilometer per uur kom je vooruit. Aan het einde van 
de middag kom ik onder de 'pont de Avignon' door.

Wat een mooie stad!
De temperatuur zakt weer wat, dus het tempo kan weer omhoog. 't Is wel pittig als je na bijna 200 kilometer 'Les Alpinnes' (de kleine alpen) nog over moet.

Wat steil omhoog, maar ja ook weer naar beneden...

't Gebied waar ik nu doorkom is erg dor en verpauperd. Krekels maken het compleet met hun geschuur.
Dichter bij de Middelandse kom ik al wel olijfgaarden en palmbomen tegen. Hé meeuwen in de lucht, de Middellandse Zee kan niet ver meer zijn. 't Wordt al donker, maar nu wil ik die Middellandse Zee ook wel eens zien. En ja hoor bij Fos sur Mer glinstert het water! De Middellandse Zee!!! Ik had niet verwacht die vandaag al te zien. Maar als ik even later een camping op rij, geeft m'n kilometerteller dan ook al 282 kilometer aan. En na de 11 uur fietsen vandaag voel ik me nog zo fit als wat. Jammer zeg dat 't al weer donker werd!
Even de tent opzetten in de buurt van een lantaarnpaal, lekker douchen en slapen.