vrijdag, juli 21, 2006

Vrijdag 14 juli - 't Saonedal in


Langs Joinville en Chaumont naar Langres. Wat een mooie stad! Hoog op een berg met hoge muren en torens. Een hele mooie boogbrug in het dal! Maar wat een gigantische klim om die stad in te komen! De beloning volgt als 'k de stad weer uitga en met een snelheid van 70 km/uur naar beneden suis! Wat een snelheid! Om te blijven kijken valt alleen niet mee, want het zweet prikt in mijn ogen. Door ze om ste beurt open te houden probeer ik alles onder controle te houden. 't Gaat verder weer door de uitgestrekte Franse landerijen naar het zuiden. 't Riviertje is goed te volgen, maar 'k rijd wel weer van mijn kaart af. Hoe ver zou ik inmiddels zijn.
Tot mijn verrassing fiets ik ineens al langs de Saone de stad Gray in. Wat een feeststad, wat een toerisme. Nog snel een stuk naar 't zuiden afzakken voor het donker wordt.
Tegen het donker worden fiets ik Seurre binnen, maar daar is de camping al vol. Dan maar 't stadje uit en een goed plekje zoeken.

Gevonden!